Τσάκας Σωτήρης (Ε.ΔΙ.Π)

Ε.ΔΙ.Π
2ος Όροφος
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
2610 969221
Βιογραφικό σημείωμα
Curriculum vitae

Επιστημονική κατάρτιση

• Πτυχιούχος Τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών (1985)
  • Διδάκτωρ Τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών (1991).

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

• Διδασκαλία εργαστηριακών ασκήσεων στα μαθήματα: Βιολογία Κυττάρου Ι και ΙΙ, Μοριακή Βιολογία Ι, Κλινική Χημεία, Ανοσοβιολογία
  • Διδασκαλία μαθήματος Κλινικής Χημείας
  • Επίβλεψη Πτυχιακής Εργασίας
  • Επίβλεψη Πρακτικής άσκησης

Ερευνητικές και άλλες δραστηριότητες

• Μελέτη της σηματοδότησης Η2Ο2 και κινασών στην φαγοκυττάρωση βακτηρίων και στην ενδοκυττάρωση LPS, από τα ανθρώπινα ουδετερόφιλα του αίματος.
  • Μελέτη της επίδρασης της χρόνιας νεφρικής νόσου στη φυσική ανοσία: φαγοκυττάρωση βακτηρίων, ενδοκυττάρωση LPS, δράση συμπληρώματος, κυτταροτοξικότητα ΝΚ κυττάρων.

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

Σηματοδότηση

• Lamprou I, Tsakas S, Theodorou GL, Karakantza M, Lampropoulou M, Marmaras VJ. Uptake of LPS/E. coli/latex beads via distinct signalling pathways in medfly hemocytes: the role of MAP kinases activation and protein secretion Biochim Biophys Acta 2005, 1744, 1-10.
  • Mavrouli M, Tsakas S, Theodorou GL, Lampropoulou M, Marmaras VJ (2005). MAP kinases mediate phagocytosis and melanization via prophenoloxidase activation in medfly hemocytes Biochim Biophys Acta 2005, 1744, 145-156.
  • Sideri M, Tsakas S, Markoutsa E, Lampropoulou M, Marmaras VJ (2008). Innate immunity in insects: Surface-associated dopa decarboxylase-dependent pathways regulate phagocytosis, nodulation and melanization in medfly haemocytes. Immunology 2008, 123, 528-537.
  • Armpi M, Pouliliou S, Lampropoulou M, Marmaras VJ, Tsakas S. Hydrogen peroxide is produced by E. coli challenged haemocytes and regulates phagocytosis, in the medfly Ceratitis capitata. The active role of superoxide dismutase. Developmental & Comparative Immunology 2011, 35, 865– 871.
  • Petropoulos M, Karamolegkou G, Rosmaraki E, Tsakas S. Hydrogen peroxide signals E. coli phagocytosis by human polymorphonuclear cells; up-stream and down-stream pathway. Redox Biology 2015, 6, 100–105.

Χρόνια νεφρική νόσος: αναπτυξιακοί παράγοντες, φυσική ανοσία

• Goumenos DS, Kalliakmani P, Tsakas S, Sotsiou F, Vlachojannis JG. Urinary Transforming Growth Factor-beta 1 as a marker of response to immunosuppressive treatment, in patients with crescentic nephritis. BMC Nephrol 2005, 6, 16.
  • Tsakas S, Goumenos DS. Accurate measurement and clinical significance of urinary transforming growth factor-beta1. Am J Nephrol 2006, 26, 186-193.
  • Goumenos DS, Kalliakmani P, Tsakas S, Papachristou E, Vlachojannis JG. Growth factors and apoptosis-related protein expression in human crescentic nephritis. Medical Science Monitor 2009, 14, BR243-BR248.
  • Kalliakmani P, Nakopoulou L, Tsakas S, Gerolymos M, Papasotiriou M,  Goumenos DS. Urinary interleukin-6 (IL-6) and transforming growth factor (TGF-β) levels in corticosteroid treated patients with IgA nephropathy. Clinical Nephrology 2011, 76,144-50.
  • Tsakas S, Marinaki E, Eleftheriadis T, Goumenos DS, Rosmaraki EE. Alterations of natural killer cell count, activation capability and cytotoxicity, in glomerulonephritis. Cellular Immunology & Immunotrerapeutics 2016, 2, 1-6.

sample image